Obchodní podmínky
Obchodní podmínky internetového obchodu WOODDECORATIONS.CZ pana
Alexandra Ivanova
(IČ: 09146440)
Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodu
WOODDECORATIONS.CZ provozovaného panem Alexandrem Ivanovem, a jsou součástí
každé jednotlivé kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím.
Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího, kterým je pan
Alexandr Ivanov, se sídlem SPC S 428/69, Krnov, 794 01, IČ: 09146440 a kupujícího
(zákazník, spotřebitel) při prodeji zboží formou internetového obchodu. Veškeré
smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní
stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským
zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Je-li
smluvní stranou nikoli spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami
občanským zákoníkem, č. 89/2012 Sb., vše ve znění pozdějších předpisů.
Stručná specifikace minimálního SW a HW, jehož použití si vyžaduje internetový obchod
společnosti Provesta f.h.u. www.wooddecorations.cz: Nakupování v e-shopu je
přístupné ve všech aktualizovaných internetových prohlížečích bez dalšího speciálního
softwaru a speciálních požadavcích na výkon hardwaru. Technická dokumentace
produktů určená ke stažení je ve formátu PDF, doporučený program pro prohlížení je
Adobe Reader.
Článek I.
Vymezení pojmů
Spotřebitelská smlouva je smlouva kupní, a jiné smlouvy, pokud smluvními stranami
jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně podnikatel (dále i jen dodavatel nebo
prodávající).
Prodávající je samostatně výdělečně činná osoba, pan Alexandr Ivanov, se sídlem SPC S
428/69, Krnov, 794 01, IČ: 09146440, je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy
jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který
přímo nebo prostředictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo
poskytuje služby. Další kontaktní údaje prodávajícího jsou tyto: email
info@wooddecorations.cz.
Zákazníkem našeho internetového obchodu (nebo jen e-shopu) je kupující. Vzhledem k
platné právní úpravě se rozlišuje kupující, který je spotřebitelem a kupující, který
spotřebitelem není.
Kupující spotřebitel nebo jen spotřebitel je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy
nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
Kupující, který není spotřebitel, je podnikatel, který nakupuje výrobky či užívá služby za
účelem svého podnikání s těmito výrobky nebo službami. Tento kupující se řídí
obchodními podmínkami v rozsahu, které se ho týkají a občanským zákoníkem.
Dodací lhůta:
Zboží dopravíme do 8 pracovních dnů.
Platební podmínky:
Při vyplnění a zaslání elektronické objednávky z našeho internetového obchodu si
můžete vybrat jednu z následujících možností úhrady:
1. Na dobírku - úhrada probíhá při převzetí zboží od přepravní služby
2. Platba převodem na účet – převod v rámci ČR na náš bankovní účet zadáním platebního
příkazu
3.Platba kartou- přes Gopay
Článek II.
Kupní smlouva
Návrhem na uzavření kupní smlouvy je závazná objednávka zboží kupujícího, kterou
kupující učiní vyplněním internetového objednávkového formuláře na internetových
stránkách prodávajícího a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení
závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu s tímto jeho návrhem, který bude
kupujícímu zaslán elektronicky na jeho emailovou adresu, kterou kupující
prodávajícímu sdělí při objednávce. Souhlas prodávajícího (akceptace) zasílaný
kupujícímu, který je spotřebitelem, bude obsahovat to, co bylo mezi smluvními stranami
sjednáno, tj. obsah kupní smlouvy vč. specifikace předmětu prodeje, jeho ceny, místa
dodání, způsobu dodání, ceny dopravy apod. Součástí takového sdělení je i odkaz na
platné obchodní podmínky, které tvoří součást smlouvy a s kterými byl kupující
seznámen při elektronickém uzavírání objednávky.
Učiněním závazné objednávky kupující stvrzuje, že se předem tj. před učiněním závazné
objednávky seznámil s těmito obchodními podmínkami, včetně postupu při případných
reklamacích, a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky je kupující dostatečným
způsobem před vlastním uskutečněním objednávky na internetových stránkách
prodávajícího upozorněn a má možnost se s nimi seznámit. Vzniklou kupní smlouvu
(včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na
základě zákonných důvodů.
Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout objednávku kupujícího i bez dohody s
kupujícím, a to v těchto případech: zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se
výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží. V případě, že Kupující zaplatil již
část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet
nebo adresu a k uzavření Kupní smlouvy nedojde.
Na dárky, které jsou poskytovány zcela zdarma, nelze uplatňovat jakákoliv práva
spotřebitele. Takové zboží splňuje podmínky Darovací smlouvy a veškeré normy dle
platné legislativy ČR.
Prodávající prohlašuje, že mechanismus uzavření kupní smlouvy umožňuje kupujícímu
opravování chyb vzniklých při zadávání dat před nebo při podání závazné objednávky
kupujícího.
Součástí každé kupní smlouvy jsou i obchodní podmínky, které nakupující musí
odsouhlasit před uzavřením objednávky.
Článek III.
Vady zboží, Právo spotřebitele odstoupit od smlouvy
1. Vady zboží
V případě, že zboží při převzetí kupujícím nemá vlastnosti nebo jakost, které smluvní
strany sjednaly, nebo které má mít podle právních předpisů, nebo není použitelné ke
sjednanému účelu, popř. účelu vyplývajícímu z právních předpisů, má kupující právo na
to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu zboží uvedl do stavu
odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo
její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z
ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věděl,
že má zboží vadu, anebo vadu sám způsobil.
Běh lhůty pro vyřízení reklamace je pozastaven v případě, že prodávající od kupujícího
neobdržel podklady objektivně nutné pro řádné vyřízení reklamace (části zboží, jiné
podklady apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v
nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných
podkladů kupujícím.
Případné reklamace jsou vyřizovány ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník
ve znění pozdějších předpisů a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění
pozdějších předpisů.
2. Právo Spotřebitele odstoupit od smlouvy
Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v
internetovém obchodě), má spotřebitel v souladu s § 1829 občanského zákoníku právo
od smlouvy bez uvedení důvodu odstoupit, a to do 14 dní od převzetí zboží. V takovém
případě spotřebitel kontaktuje prodávajícího, a to tak, že mu zašle vyplněný formulář
pro odstoupení od smlouvy, který je umístěn na internetových stránkách prodávajícího,
a to buď dopisem zaslaným na adresu sídla prodávajícího, anebo emailem zaslaným na
výše uvedenou kontaktní emailovou adresu prodávajícího, anebo zvolí jinou průkaznou
formu odstoupení od smlouvy. Odstoupení od smlouvy musí být prodávajícímu odesláno
nejpozději poslední den 14 denní lhůty. Toto ustanovení zákona však nelze chápat jako
možnost bezplatného zapůjčení zboží. Spotřebitel je povinen do 14 dnů od odstoupení
od smlouvy zaslat prodávajícímu výrobek a vydat mu vše, co na základě kupní smlouvy
získal a to na své náklady. Pokud to již není dobře možné (např. v mezidobí bylo Zboží
zničeno nebo spotřebováno), musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako
protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno. Pokud je vrácené Zboží poškozeno jen
částečně, může prodávající uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody a započíst
svůj nárok na vrácenou kupní cenu. Prodávající spotřebiteli v takovém případě vrací jen
takto sníženou kupní cenu. Tj. kupující odstupující od smlouvy odpovídá za snížení
hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný
k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.
Obdržení odstoupení od smlouvy, vč. uvedení dne jeho obdržení, je prodávající povinen
kupujícímu potvrdit emailem zaslaným mu na jeho emailovou adresu uvedenou v
závazné objednávce kupujícího.
Právo na odstoupení od smlouvy dle §1837 občanského zákoníku spotřebitel nemá,
zejména v případě smluv:
• na poskytování Služeb, jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před
uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění,
• na dodávku Zboží nebo Služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančníhotrhu
nezávisle na vůli Prodávajícího,
• na dodávku Zboží upraveného podle přání Kupujícího nebo pro jeho osobu, jakoži
zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,
• na dodávku zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím.
Článek IV.
Ochrana osobních údajů
Informace o zákaznících (kupujících) jsou uchovávány v souladu s platnými zákony
České republiky, zejména se zákonem o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb. ve
znění pozdějších dodatků a předpisů. Kupující uzavřením smlouvy souhlasí se
zpracováním a shromažďováním svých osobních údajů v databázi prodávajícího po
úspěšném splnění smlouvy, a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s
tímto zpracováním, a to se zpracováním a shromažďováním pouze k obchodním účelům
prodávajícího, jako je např. zasílání nabídek zboží prodávajícího kupujícímu. Kupující
má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu včetně dalších
zákonných práv k těmto údajům. Osobní údaje je možno na základě písemné žádosti
zákazníka odstranit z databáze. Osobní údaje zákazníků jsou plně zabezpečeny proti
zneužití. Osobní údaje zákazníků dodavatel nepředává žádné další osobě. Výjimku
představují externí dopravci, kterým jsou osobní údaje zákazníků předávány v
minimálním rozsahu, který je nutný pro doručení zboží. Jednotlivé smlouvy jsou po
svém uzavření provozovatelem archivovány, a to ve formě elektronické a jsou přístupné
pouze provozovateli obchodu.
Článek V.
Závěrečná ustanovení
Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách
prodávajícího, v den uzavření kupní smlouvy. Objednávka spotřebitele je po svém
potvrzení jako uzavřená smlouva mezi kupujícím a prodávajícím archivována za účelem
jejího splnění a další evidence a její stav je přístupný kupujícímu. Smlouvu lze uzavřít v
českém jazyce. Nákupem zákazník souhlasí se zasíláním obchodních sdělení. Tyto
obchodní podmínky spotřebiteli umožňují jejich archivaci a reprodukci. Momentem
uzavření kupní smlouvy kupující přijímá veškerá ustanovení obchodních podmínek ve
znění platném v den odeslání objednávky včetně ceny objednaného zboží uvedenou v
potvrzené objednávce, nebylo-li v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak.
Tyto podmínky nabývají účinnosti dne 1. ledna 2014.
Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu
Vážený spotřebiteli, jestli se domníváte, že jsme Vás poškodili, nebo nedostáli svým
závazkům, pište na naši emailovou adresu .
Jestli se nám nepodaří spor vyřešit přímo, na základě Zákona č. 378/2015, kterým se
mění Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, máte také právo na mimosoudní
řešení spotřebitelského sporu.
Subjektem (ADR) mimosoudního řešení spotřebitelských sporů mezi obchodníkem a
spotřebitelem, je Česká obchodní inspekce, nebo jiný subjekt pověřený Ministerstvem
průmyslu a obchodu, viz http://www.mpo.cz/dokument169867.html.
U České obchodní inspekce, má spotřebitel možnost podat návrh prostřednictvím online formuláře, dostupného na internetových stránkách České obchodní inspekce:
https://adr.coi.cz/cs .
Spotřebitel může podat návrh u České obchodní inspekce nebo pověřeného subjektu
nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u
prodávajícího poprvé.
Spotřebitel může podat návrh také prostřednictvím platformy mimosoudního řešení
spotřebitelských sporů EU, která je dostupná online na:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=CS.
Návrh zde může podat jenom spotřebitel žijící v EU na obchodníka se sídlem v EU.
Jestliže sporné strany nejsou spokojené s kvalitou mimosoudního řešení
spotřebitelského sporu a domnívají se, že v průběhu řízení došlo k porušení Pravidel pro
mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, mohou podat stížnost na adresu
Ministerstva průmyslu a obchodu nebo na emailovou adresu adr@mpo.cz.
V případě přeshraničních sporů pomáhá spotřebitelům v přístupu k příslušnému
subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů Evropské spotřebitelské centrum
Česká republika.
Náklady spojené s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů si strany nesou samy